Etika a etické jednání úředníků obcí a měst
Cílem vzdělávacího programu je prohloubit znalosti úředníků úřadů obcí a měst v oblasti etiky, komunikace s klienty včetně využití těchto znalostí a vědomostí v praxi.
·
Úvod
·
Etika a morálka obecně
·
Etika a veřejná správa
·
Hlavní právní předpisy vztahující se
k problematice etiky v úřadech ÚSC
·
Hlavní vnitřní předpisy vztahující se
k problematice etiky v úřadech ÚSC
·
Nejpalčivější oblasti porušování etiky ve
veřejné správě: klientelismus, korupce, problém moci a autority ad.
·
Problematika etického chování úředníka, hlavní
zásady chování a jednání úředníka úřadů ÚSC
·
Etika a člověk z pohledu psychologie,
význam poznávání osobnosti člověka, neetické jednání (nemorální, manipulativní
ad.) v běžném kontaktu s klienty, a obrana proti nim
1/ Základy komunikace a osobnost člověka (výklad a
praktické příklady a cvičení)
- funkce komunikace
- jak
spolu komunikujeme
- význam poznávání osobnosti člověka
- konflikty a jejich řešení
-
stres, stresové situace
2/ Verbální a neverbální komunikace (výklad,
cvičení a výměna zkušeností)
- neverbální komunikace a její interpretace
- manipulace v komunikaci a manipulátoři
- rozpoznání manipulace
- co je manipulace a proč vzniká
·
Aplikace hlavních zásad etiky a etických
pravidel v etickém kodexu úřadů ÚSC (tvorba, aplikace a význam etických
kodexů)
·
Etika v řízení lidských zdrojů v úřadech
ÚSC
·
Význam vnitrofiremní kultury a sociálního klimatu
v úřadech ÚSC
·
Význam péče o sebe sama, jako předpoklad
zvládání stresových situací a etického jednání
·
Diskuse a závěr
- Kontaktní osoba: Bc. Jan Písařík
- Lektor: Mgr. Jiří Moskala, MPA
- Počet volných míst: : 34
V pracovním prostředí můžeme běžně zažívat různé emočně náročné situace. Nezvládnuté emoce narušují vztahy, zhoršují soustředění, blokují kreativní myšlení a celkově negativně ovlivňují pracovní výkon a naše zdraví.
Na kurzu se naučíte pracovat s emocemi a předcházet emočním únosům. Zjistíte, jak se vytváří myšlenkové a emoční vzorce. Naučíte se, jak získáte větší kontrolu nad emočně náročnými životními situacemi v práci. Zjistíte, jak předcházet impulzívním reakcím, kterých následně litujete.
Obsah:
- Emoce a jejich vymezení, IQ a emoční inteligence (EQ)
- Vztah mezi myšlením, emocemi, tělesnými reakcemi a chováním
- Nástroje pro sebepoznání a tvorba vlastní emoční mapy
- Jak zvládat naše emoce, jak zvládat vztek
- Jak pracovat s emočním únosem
- Jak předcházet úzkosti
- Práce s podvědomím
- Pět kroků ke zvládání emocí (zastavit se, pojmenovat, využít techniky, vyhodnocení, psychohygiena)
- Psychosomatika
- Kontaktní osoba: Bc. Jan Písařík
- Lektor: PhDr. Miloslav Hrubý
- Počet volných míst: : 21
V pracovním prostředí můžeme běžně zažívat různé emočně náročné situace. Nezvládnuté emoce narušují vztahy, zhoršují soustředění, blokují kreativní myšlení a celkově negativně ovlivňují pracovní výkon a naše zdraví.
Na kurzu se naučíte pracovat s emocemi a předcházet emočním únosům. Zjistíte, jak se vytváří myšlenkové a emoční vzorce. Naučíte se, jak získáte větší kontrolu nad emočně náročnými životními situacemi v práci. Zjistíte, jak předcházet impulzívním reakcím, kterých následně litujete.
Obsah:
- Emoce a jejich vymezení, IQ a emoční inteligence (EQ)
- Vztah mezi myšlením, emocemi, tělesnými reakcemi a chováním
- Nástroje pro sebepoznání a tvorba vlastní emoční mapy
- Jak zvládat naše emoce, jak zvládat vztek
- Jak pracovat s emočním únosem
- Jak předcházet úzkosti
- Práce s podvědomím
- Pět kroků ke zvládání emocí (zastavit se, pojmenovat, využít techniky, vyhodnocení, psychohygiena)
- Psychosomatika
- Kontaktní osoba: Bc. Jan Písařík
- Lektor: PhDr. Miloslav Hrubý
- Počet volných míst: : 3
- Kontaktní osoba: Bc. Jan Písařík
- Lektor: PhDr. Miloslav Hrubý
- Počet volných míst: : 24